مدارک مورد نیاز برای ارسال بار تجاری و شخصی به آلمان
برای ارسال بار به آلمان، ارائه مدارک دقیق و قانونی ضروری است تا ترخیص گمرکی بدون مشکل انجام شود. این مدارک به شناسایی نوع کالا، ارزش آن و هویت فرستنده و گیرنده کمک کرده و پایه ای ترین بخش باربری بین المللی محسوب می شود. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ارسال بار شخصی و تجاری به آلمان مشخص شده و می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجموعه تهران بار تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
مدارک مورد نیاز برای ارسال بار شخصی به آلمان
بار شخصی شامل وسایل منزل، وسایل شخصی، هدایا یا سایر اقلام غیرتجاری است که به قصد مهاجرت، مسافرت بلند مدت یا هدیه ارسال می شود. برای این نوع بار، مدارک زیر باید ارائه شود:
کپی کارت ملی و گذرنامه فرستنده
برای احراز هویت فرستنده در زمان ترخیص و ثبت اطلاعات گمرکی.
لیست اقلام داخل بسته (Packing List)
شرح دقیق محتویات بار همراه با وزن تقریبی و تعداد هر مورد به زبان مقصد و مبدا.
آدرس کامل فرستنده و گیرنده
به زبان انگلیسی و آلمانی همراه با کد پستی، شماره تماس و مشخصات گیرنده.
فرم گمرکی اظهار بار شخصی
تهیه این فرم از طرف شرکت حمل یا گمرک و امضا شده توسط فرستنده.
مدارک اقامتی یا ویزای گیرنده (در صورت لزوم)
ارائه مدارک مهاجرتی مانند کارت اقامت یا دعوت نامه در صورت نیاز.

مدارک مورد نیاز برای ارسال بار تجاری به آلمان
ارسال بارهای تجاری با اهداف فروش، صادرات رسمی یا همکاری های بین المللی انجام می شود که برای ارسال کالاهای تجاری باید مدارک رسمی زیر را ارائه داد:
کارت بازرگانی معتبر
برای احراز صلاحیت فرستنده جهت صادرات کالا.
فاکتور فروش (Invoice)
ذکر کردن مشخصات کامل کالا، تعداد، قیمت، کشور مبدا، و اطلاعات خریدار و فروشنده.
لیست بسته بندی (Packing List)
شامل وزن ناخالص، وزن خالص، تعداد بسته ها و نوع بسته بندی کارتن، پالت، جعبه و...
گواهی مبدا (Certificate of Origin)
سند نشان دهنده مونتاژ یا تولید کالاها در ایران.
مجوز صادرات (در صورت نیاز)
برای کالاهای خاص مانند لوازم پزشکی، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی یا اقلام خاص دیگر.
بارنامه (Airway Bill یا CMR)
سند حمل و نقل صادر شده توسط شرکت حمل با اطلاعات دقیق بار و مسیر حمل.
اظهارنامه گمرکی (EX1 یا SAD Form)
برای خروج رسمی کالا از کشور و ثبت در سیستم گمرک.

نکات مهم درباره تهیه مدارک ارسال انواع بار به آلمان
برخی نکات وجود دارد که در زمان تهیه مدارک باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال ترجمه رسمی مدارک مخصوصا در بارهای تجاری بسیار مهم است و نیاز به ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا آلمانی می باشد. صحت اطلاعات بسیار مهم بوده و هرگونه تناقض بین اطلاعات مدارک باعث تاخیر یا توقیف بار خواهد شد. با همکاری با شرکت های معتبر صادرات به آلمان یا ارسال بار به اروپا (آلمان)، پروسه تهیه و ثبت مدارک برای شما بسیار آسان تر و مطمئن تر خواهد بود. تهران بار اینجاست تا به شما در این فرایند یاری رساند.
تهیه مدارک ارسال بار به آلمان توسط تهران بار
برای تهیه مدارک ارسال انواع بار شخصی یا تجاری به آلمان از طریق مجموعه تهران بار، کافیست نوع بار (شخصی یا تجاری) و مقصد را مشخص کنید تا کارشناسان مجموعه، شما را مرحله به مرحله در آماده سازی اسناد لازم مانند فاکتور رسمی، لیست بسته بندی (Packing List)، مدارک هویتی و مجوزهای مربوطه راهنمایی کنند. تهران بار با تجربه در حمل و نقل بین المللی، تمامی مدارک مورد نیاز برای ترخیص سریع و قانونی بار در گمرک ایران و آلمان را برای شما آماده می سازد.
